lördag 16 juni 2007

Tivoli

Snääääällla mamma. Kan vi åka till Thailandsliseberg? frågade Hugo och tittade på mig med sina vackraste bedjande ögon. Inte säger man väl nej då. Även om det är nästan 35 grader varmt :-) Vi hade en härlig dag trots värmen. Allt är bra här annars.
Vi har till och med fått in vardagslunken med syskongnabb och tjafs om tvätten :-)
Idag har jag och Anders tittat på köket hos möbelsnickarn, det blir kanonfint. Anders har varitoch beställt kökskakel, glasmosaik i svart, beige och grått. Supersnyggt.
Jag har vait och köpt lite mer saker till huset, bestick, mer uppläggningsfat mm. Hittade en outlet för inredning :-) !!
Barnen leker och cyklar mycket tidigt på morgonen. Mitt på dagen är det skönt att gå in i det svala huset och titta på en film....Nyponsoppan till Cornelia är slut:-O ...Men hon lät sig övertalas att ta äpplejuice istället. Hon dricker ju inte välling, så hemma i Sverige var det nyponsaoppa i stället. Hade köpt med rätt mycket pulver, men nu är det finito. När vi får vår adress till huset skall jag snällt be er alla att skicka en påse pulver haha :-)
Vi har haft kanonväder varje dag sedan vi kom. Det regnar lite vissa nätter. Vi äter gott och har det lugnt.

Inga kommentarer: