lördag 9 juni 2007

Trafik o annat

Att åka här nere är spännande. Vi åker ofta Bath-taxi en öppen buss. Det är Ok på mindre gator, men när vi kommer ut på motorvägen är det värre. Med mina nerver i allafall. Fast igår övervann jag en enorm rädsla. Jag åkte mc med en kille, vi skulle till advokaten och hämt lagfarten till vårt hus....genom hela Pattaya....Sukumwithroad..kryssade mellan bilarna. Médvten om att det dör 2.8 personer per dag i Pattaya trafiken så satt jag nästan och bad hela vägen...Mina tår krampade för jag hade krökt dem runt den där pinnen man skulle hålla föterna på...Shit alltså...Men efter ett par timmar hade jag vant mig vid det ocks. Så jag och Isabelle tog hennes moppe och åkte ut och shoppade på kvällen. Med reflexvästar givetvis.
Allt är underbart här nere än så länge. De jobbar i rasande fart på huset, det är 8-9 gubbar där nonstop. Poolen har de grävt klart för nu, och börjar med själva baljan i dag.. :-) Det blir grisigt snyggt med alla golv och allt vi köpt. Vi bara längtar tills den 30 Juni när vi skall flytta in! Barnen leker och badar, vi har alltod något att göra. Anders och jag turas om att ha egentid, åka i väg och göra något utan alla barn. KÄnner oss så lugna och harmoniska! Ha det gott alla. Vi hörs snart. Ps Det går inte med den vanliga maladressen utan bara min hotmail. marielle_roempke@hotmail.com

Inga kommentarer: